Uticati na medijsku pismenost i razvijati građanske kompetencije učenika tako što će oni sami pisati i čitati članke svojih kolega iz drugih zemalja, to je osnovna ideja Erasmus+ projekta „Mladi novinari današnjice, odgovorni građani sutrašnjice“. Da bi ideju našeg Erasmus+ projekta proširili, inicirali smo i istoimeni eTwinning projekat u koji se tokom ove školske godine, uz 5 škola iz našeg Erasmus+ partnerstva (Hrvatska, Rumunija, Severna Makedonija, Srbija i Španija), uključilo još 5 škola. Dve škole su iz Turske, te po jedna iz Italije, sa Kipra i iz Irske.
U sklopu eTwinning projekta od novembra do kraja maja partnerske škole imale su obavezu razmenjivati po 2 učenička članka mesečno. Učenici su pisali o raznim temama: o problemu lažnih vesti, o prikrivenom oglašavanju u sadržajima popularnih Youtubera, o cyberbullyingu, o pokretu sufražetkinja, o štrajku kao vidu građanskog aktivizma, o participaciji mladih kroz Mrežu mladih savetnika pravobraniteljice za decu, o empatiji i sl. Pisali su i o terorizmu, globalizmu, o ekološkim problemima, o zdravoj prehrani u školama te o svojim poreduzetničkim pokušajima. Takođe, i o klubovima informatičara u svojim školama i unapređenju informacijske pismenosti. Škola iz Španije je intervjuisala gradonačelnicu njihovog grada Cuidad Reala. Gradonačelnica se između ostalog osvrnula i na ulogu mladih u društvu. Bilo je i članaka o uspesima učenika u partnerskim školama i unapređenju uslova za decu, kao npr. uređivanju inkluzivne kuće za decu i mlade, ali i članaka o problemima poput nedostatka dvorana za fizičko vaspitanje.
No, mladi su poput pravih novinara pokazali i smisao za aktuelnost pa je nekoliko članaka bilo posvećeno aktuelnoj situaciji vezanoj za virus COVID-19. Upravo je komentar posvećen toj temi i pobedio u glasanju za najbolji članak. Članak su napisali učenici Sara Filippini i Giacomo Bonora iz italijanske škole „G. Bertolotti“ iz grada Gavardo. U svom članku oni su emotivno progovorili o tome kako im u vreme izolacije nedostaje škola i kako su shvatili da „škola nije samo obaveza i dužnost, već i fantastično mesto za susrete s prijateljima te odlična prilika za učenje novih stvari i deljenje iskustava“.
Glasanje za najbolji članak provedeno je na Twinspaceu našeg eTwinning projekta, a biralo se između članaka iz 8 partnerskih škola koje su ispunile sve dogovorene obaveze tokom projekta. Učenicima je ovo bila i prilika da shvate kako je eTwinning sigurna platforma za razmenu znanja i iskustva. Naime, zbog standarda sigurnosti moglo se glasati tek sat vremena nakon što je to učinio prethodni učenik. U početku je to bilo malo zbunjujuće, no ubrzo su se učenici priviknuli na proceduru i glasanje je uspešno završeno.
Kako će spomenuti Erasmus+ projekt trajati još godinu dana, od jeseni će partneri pokrenuti novi eTwinning projekt kako bi još nekoliko europskih škola motivisali da pokrenu novinarske sekcije u svojim školama i eventualno digitalne časopise, kao što su to već učinili Erasmus+ partneri.
Više o Erasmus+ projektu „Mladi novinari današnjice, odgovorni građani sutrašnjice“ dostupno je na BLOGU PROJEKTA, a o eTwiningu na TWINSPACE-u PROJEKTA . Izabrani učenički članci dostupni su u e-knjizi .
U sklopu eTwinning projekta od novembra do kraja maja partnerske škole imale su obavezu razmenjivati po 2 učenička članka mesečno. Učenici su pisali o raznim temama: o problemu lažnih vesti, o prikrivenom oglašavanju u sadržajima popularnih Youtubera, o cyberbullyingu, o pokretu sufražetkinja, o štrajku kao vidu građanskog aktivizma, o participaciji mladih kroz Mrežu mladih savetnika pravobraniteljice za decu, o empatiji i sl. Pisali su i o terorizmu, globalizmu, o ekološkim problemima, o zdravoj prehrani u školama te o svojim poreduzetničkim pokušajima. Takođe, i o klubovima informatičara u svojim školama i unapređenju informacijske pismenosti. Škola iz Španije je intervjuisala gradonačelnicu njihovog grada Cuidad Reala. Gradonačelnica se između ostalog osvrnula i na ulogu mladih u društvu. Bilo je i članaka o uspesima učenika u partnerskim školama i unapređenju uslova za decu, kao npr. uređivanju inkluzivne kuće za decu i mlade, ali i članaka o problemima poput nedostatka dvorana za fizičko vaspitanje.
No, mladi su poput pravih novinara pokazali i smisao za aktuelnost pa je nekoliko članaka bilo posvećeno aktuelnoj situaciji vezanoj za virus COVID-19. Upravo je komentar posvećen toj temi i pobedio u glasanju za najbolji članak. Članak su napisali učenici Sara Filippini i Giacomo Bonora iz italijanske škole „G. Bertolotti“ iz grada Gavardo. U svom članku oni su emotivno progovorili o tome kako im u vreme izolacije nedostaje škola i kako su shvatili da „škola nije samo obaveza i dužnost, već i fantastično mesto za susrete s prijateljima te odlična prilika za učenje novih stvari i deljenje iskustava“.
Glasanje za najbolji članak provedeno je na Twinspaceu našeg eTwinning projekta, a biralo se između članaka iz 8 partnerskih škola koje su ispunile sve dogovorene obaveze tokom projekta. Učenicima je ovo bila i prilika da shvate kako je eTwinning sigurna platforma za razmenu znanja i iskustva. Naime, zbog standarda sigurnosti moglo se glasati tek sat vremena nakon što je to učinio prethodni učenik. U početku je to bilo malo zbunjujuće, no ubrzo su se učenici priviknuli na proceduru i glasanje je uspešno završeno.
Kako će spomenuti Erasmus+ projekt trajati još godinu dana, od jeseni će partneri pokrenuti novi eTwinning projekt kako bi još nekoliko europskih škola motivisali da pokrenu novinarske sekcije u svojim školama i eventualno digitalne časopise, kao što su to već učinili Erasmus+ partneri.
Više o Erasmus+ projektu „Mladi novinari današnjice, odgovorni građani sutrašnjice“ dostupno je na BLOGU PROJEKTA, a o eTwiningu na TWINSPACE-u PROJEKTA . Izabrani učenički članci dostupni su u e-knjizi .