“ИНКЛУЗИЈА је процес решавања и реаговања наразноврсност потреба свих ученика кроз све веће учествовање у учењу, културама и заједницама и све мању искљученост у оквиру образовања и из њега. Он обухвата промене и измене садржаја, приступа, структура и стратегија, са заједничком визијом која обухвата сву децу одговарајуће старосне доби и убеђењем да је редовни образовни систем одговоран за образовање све деце.”(Дефиниција инклузије које даје УНЕСКО потиче са конференције у Саламанки , 1994. године, и ставља нагласак на то да је инклузија покрет који је у директној вези са побољшањима образовног система као целине)
Инклузија подразумева право све деце на образовање, у складу са њиховим потребама, почевши од претшколског узраста, до високог образовања.
Она обухвата:
Крените за почетак, од одличног сајта ИТ за инклузивно друштво – http://www.inkluzija.org, са кога је преузета и фотографија у прилогу.
Уз остале информације које сајт нуди, препоручујемо:
1. чланак Инклузија, шта је то?,
2. Водич за унапређивање инклузивне образовне праксе,
3. презентацију о изради индивидуалног образовног плана: Izrada IOP-a u 16 koraka и
4. богату biblioteku korisnih sadržaja.
На сајту ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ – http://inkluzivno-obrazovanje.rs, у тексту:
1. Дефиниције инклузивног образовања (Valentina Zavišić, Nataša Milojević: Inkluzivno obrazovanje = uspešan obrazovni sistem : Profesionalne kompetencije za inkluzivno obrazovanje, Pančevo, 2011.), можете прочитати какав је правни оквир инклузивног образовања у нашем образовном систему, које су обавезе образовних установа у његовом развијању, као и погледати редослед поступака, корак по корак, које су школе у обавези да спроведу, према Закону о основама система образовања и васпитања (члан 77 и члан 98) и Правилнику о ближим упутствима за утврђивање правана индивидуални образовни план, његову примену и вредновање. Текст у целини можете да прочитате ОВДЕ.
Са истог сајта преузели смо и следеће, веома корисне приручнике и водиче:
2. “Инлузивно образовање: често постављана питања”, аутор Снежана Лазаревић
3. Приручник за планирање и писање индивидуалног образовног плана
4. Приручник за запослене у вртићима и школама: примена и унапређење инклузивног образовања у Србији
5. Водич за родитеље деце којој је потребна додатна подршка у области образовања, социјалне и здравствене заштите
а на страници Ресурси можете сазнати који је мађународни правни оквир инклузије, којим законима и правилницима је регулисано њено спровођење, осим понуђених прочитати и друге корисне приручнике, домаћу и страну литературу…
На сајту Министарства просвете, науке и технолошког развоја детаљно је образложен процес инклузивног образовања у Србији и дата су детаљна упутства за његово спровођење.
Приручници, водичи и други одабрани материјали за читање доступни су вам на страници Литература.са које издвајамо прилог:
1. ИОП за даровитог ученика Ане Алтарас Димитријевић.
Препоручујемо и књигу “Увод у инклузију”, аутора Ненада Сузића, преузету са сајта Dete Plus.
Инклузија подразумева право све деце на образовање, у складу са њиховим потребама, почевши од претшколског узраста, до високог образовања.
Она обухвата:
- децу са сметњама у развоју
- децу са инвалидитетом
- децу из маргинализованих група
- даровиту децу.
Крените за почетак, од одличног сајта ИТ за инклузивно друштво – http://www.inkluzija.org, са кога је преузета и фотографија у прилогу.
Уз остале информације које сајт нуди, препоручујемо:
1. чланак Инклузија, шта је то?,
2. Водич за унапређивање инклузивне образовне праксе,
3. презентацију о изради индивидуалног образовног плана: Izrada IOP-a u 16 koraka и
4. богату biblioteku korisnih sadržaja.
На сајту ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ – http://inkluzivno-obrazovanje.rs, у тексту:
1. Дефиниције инклузивног образовања (Valentina Zavišić, Nataša Milojević: Inkluzivno obrazovanje = uspešan obrazovni sistem : Profesionalne kompetencije za inkluzivno obrazovanje, Pančevo, 2011.), можете прочитати какав је правни оквир инклузивног образовања у нашем образовном систему, које су обавезе образовних установа у његовом развијању, као и погледати редослед поступака, корак по корак, које су школе у обавези да спроведу, према Закону о основама система образовања и васпитања (члан 77 и члан 98) и Правилнику о ближим упутствима за утврђивање правана индивидуални образовни план, његову примену и вредновање. Текст у целини можете да прочитате ОВДЕ.
Са истог сајта преузели смо и следеће, веома корисне приручнике и водиче:
2. “Инлузивно образовање: често постављана питања”, аутор Снежана Лазаревић
3. Приручник за планирање и писање индивидуалног образовног плана
4. Приручник за запослене у вртићима и школама: примена и унапређење инклузивног образовања у Србији
5. Водич за родитеље деце којој је потребна додатна подршка у области образовања, социјалне и здравствене заштите
а на страници Ресурси можете сазнати који је мађународни правни оквир инклузије, којим законима и правилницима је регулисано њено спровођење, осим понуђених прочитати и друге корисне приручнике, домаћу и страну литературу…
На сајту Министарства просвете, науке и технолошког развоја детаљно је образложен процес инклузивног образовања у Србији и дата су детаљна упутства за његово спровођење.
Приручници, водичи и други одабрани материјали за читање доступни су вам на страници Литература.са које издвајамо прилог:
1. ИОП за даровитог ученика Ане Алтарас Димитријевић.
Препоручујемо и књигу “Увод у инклузију”, аутора Ненада Сузића, преузету са сајта Dete Plus.