Наша школа један је од победника такмичења Академије средњоевропских школа (aces)
„Подстакнимо солидарност: Бринимо о другима и делимо оно што имамо!“ – ово је била тема овогодишњег конкурса прекограничних школских пројеката. По осми пут заредом, aces – Академија средњеевропских школа позвала је наставнике и ученике да осмисле и спроведу нове пројекте, у сарадњи са међународним партнерима. Ова школска мрежа је активна од 2006. године у читавој средњој и југоисточној Европи, а основни циљ деловања је унапређење размене и културног дијалога међу младима. У мрежу је укључено 15 држава региона CIE, уз подршку министарстава образовања. До сада је више од 25000 ученика и 3600 наставника учествовало у програму aces.Србија је део ове прекограничне мреже школа од 2007. године и до сада је у програму ацес учествовала 41 школа из наше земље. Тема овогодишњег конкурса: солидарност Сви људи су једнаки, али немају сви једнаке могућности. На жалост, неки људи су у животу мање повлашћени из овог или оног разлога. Неки можда имају посебне потребе, живе испод границе сиромаштва или су маргинализовани због тога ко су, одакле долазе или нечега што им се десило у животу. Ацес тежи стварању друштва у коме се људи брину једни о другима, у коме људи не само што траже своја права, већ су свесни и своје одговорности за добробит свих. “Ацес промовише идеју партнерстава на једнаким основама и заједничке одговорности. Захваљујући међународном карактеру ове идеје, охрабрујемо ученике и наставнике да размишљају изван граница свог непосредног окружења. Стицање пријатеља из других земаља и сагледавање сопствене земље из другачије перспективе оснажује критичко размишљање, емпатију и солидарност, а у исто време доноси и доста забаве”, објашњава Robin Gosejohann , менаџер пројекта ЕРСТЕ Фондације. Пројекат који је смислила наша школа "Connecting the (un)connected" у партнерству са чувеном школом "Lef Sallata" из Валоне (Албанија) и уметничком школом Sou Otec Paisii из Враце (Бугарска) један је од 42 најбоља пројекта од више од 300 који су пристигли на овогодишњи конкурс фондације. Како је реч о историјској сарадњи и великом међународном пројекту, врло се радујемо наредној школској години у којој ће се за нас далеко чути. |