Ученички парламент
У нашој школи је организован и ради Ученички парламент. Парламент има план рада, а на састанцима се предлажу теме за које су сви ученици заинтересовани и које се односе на боље услове организације живота у школи. Преко својих представника у Ученичком парламенту ученици износе своје мишљење али и предлажу идеје, разматрају сарадњу ученика и наставника. Ученици се на овај начин обавештавају и о свим важним питањима од посебног значаја за њихово школовање.
Чланови парламента су ученици старијих разреда. Своје представнике бирају њихова одељења. Председник и заменик се бирају гласањем између изабраних ученика. Записничара именује председник.
Ученички парламент је важан јер:
Избор представника УП за Школски одбор и Стручни актив развојног планирања.
Усвајање Пословника о раду и Програма рада Парламента..
Давање мишљења Парламента о Школском програму и ГПРШ.
Разматрање Кућног реда школе − давање предлога.
Планирање слободних активности током године.
Октобар - Мај: Разматрање успеха и дисциплине ученика на крају класификационих периода.
Давање иницијатива за побољшање услова рада и боравка ученика у школи.
Разматрање школске атмосфере.
Извођење акција (за које се ученици договоре). У циљу осамостаљења и мотивисања ученика да партиципирају и буду активни чиниоци живота школе предвиђа се „Школа активизма“.
Давање мишљења о раду школских органа.
Разматрање остваривања права детета.
Организовање културних, друштвених, спортских и хуманитарних активности.
Учешће у Тиму за праћење насиља и превенцију смањења насиља-давање иницијатива.
Давање предлога за руту екскурзија/излета.
Одлучивање и давање мишљења о свим битним питањима школског живота.
Разговор на тему: "Школа по нашој мери".
Критички осврт ученика на индетификовање проблема у настави и могући предлози.
Организовање прославе матуре.
Чланови парламента су ученици старијих разреда. Своје представнике бирају њихова одељења. Председник и заменик се бирају гласањем између изабраних ученика. Записничара именује председник.
Ученички парламент је важан јер:
- Гарантује основне слободе ученика
- Омогућава лични развој ученика
- Пружа могућност колективног одлучивања и тимског рада
- Омогућава бољу комуникацију и доприноси бољим односима у школи
- Омогућава развој демократске културе
- Омогућава боље информисање и размену идеја
- Зато што ученици најбоље разумеју своје потребе.
- Зато што најбоље препознају своје проблеме и проблеме својих вршњака.
- Зато што млади треба да учествују у процесу одлучивања, јер на тај начин јачају самопоуздање и постају одговорне личности.
Избор представника УП за Школски одбор и Стручни актив развојног планирања.
Усвајање Пословника о раду и Програма рада Парламента..
Давање мишљења Парламента о Школском програму и ГПРШ.
Разматрање Кућног реда школе − давање предлога.
Планирање слободних активности током године.
Октобар - Мај: Разматрање успеха и дисциплине ученика на крају класификационих периода.
Давање иницијатива за побољшање услова рада и боравка ученика у школи.
Разматрање школске атмосфере.
Извођење акција (за које се ученици договоре). У циљу осамостаљења и мотивисања ученика да партиципирају и буду активни чиниоци живота школе предвиђа се „Школа активизма“.
Давање мишљења о раду школских органа.
Разматрање остваривања права детета.
Организовање културних, друштвених, спортских и хуманитарних активности.
Учешће у Тиму за праћење насиља и превенцију смањења насиља-давање иницијатива.
Давање предлога за руту екскурзија/излета.
Одлучивање и давање мишљења о свим битним питањима школског живота.
Разговор на тему: "Школа по нашој мери".
Критички осврт ученика на индетификовање проблема у настави и могући предлози.
Организовање прославе матуре.