Више о младости наших професора прочитајте у колумни "Кад су били мали"
У оквиру пројекта „Млади новинари данашњице - одговорни дигитални грађани сутрашњице“ на сајту Ђачке искре можете прочитати текстове наших младих новинара и новинарки, у оквиру колумне "Кад су били мали", интрвијуе са професорима наше школе. Сазнајте како су професори одговарали на питања везана за детињство. Нека од питања су била везана за омињене предмете у току школовања али и за провођење слободног времена. Више о младости наших професора прочитајте у колумни "Кад су били мали"
0 Comments
У оквиру пројекта „Млади новинари данашњице - одговорни дигитални грађани сутрашњице“ одржане су три радионице за родитеље. Наставнице Александра Ивановић и Биљана Вучковић одржале су три радионице за родитеље: „Старати се о дигиталној генерацији“ „Позитивни и негативни садржаји у медијима: медијски утицај и шансе за родитеље“и „Ауторска права"
У оквиру радионице „Позитивни и негативни садржаји у медијима: медијски утицај и шансе за родитеље“ родитељи 4/1 упознати су са примерима позитивних и негативних садржаја у медијима и истраживањима о сигурности деце на интернету. Родитељи су на радионици имали прилику и сами прегледати неке медијске садржаје и о томе известити остале учеснике радионице. „Старати се о дигиталној генерацији“ је радиница одржана родитељима одељења 4/2 и главни циљ је био мотивисати родитеље да припреме своју децу за виртуелни свет и да им дају одговарајуће смернице, помоћ и правила. У оквиру радионице родитељи су имали задатак да направе правила која се односе на време проведено на интернету и савете за безбедно кришћење мрежа. Циљ радионице „Ауторска права“ је упознати родитеље са појмом ауторских права и проблемима насталим због плагијата и пиратерије. Родитељи су активно учествовали у раду , износећи своја запажања и утиске. На радионици су учествовали родитељи ученика осмог разреда. У претходном периоду наши млади новинари су били активни на новинарској секцију у оквиру пројекта „Млади новинари данашњице - одговорни дигитални грађани сутрашњице“. На сајту Ђачке искре можете прочитати 10 нових текстова о догађајима у нашој школи. Прочитајте како су реализоване радионице у оквиру пројекта као и о активностима у школи кроз перо наших младих новинара и новинарки.
Националном ознаком квалитета награђен наш еТвиниг пројекат
ОШ „Доситеј Обрадовић“ из Ћићевца, односно коауторка и координаторка пројекта наставница Александра Милутиновић, уз помоћ координаторке и наставнице енглеског језика Тамаре Милић Михајловић, која иначе и води нашу новинарску секцију, и залагање наставника енглеског Миодрага Димића и Александре Ивановић на превођењу чланака, добила је националну ознаку квалитета за еТвининг пројекат „Млади новинари данашњице - одговорни дигитални грађани сутрашњице“. Награђени су и ученици: Сања Ивановић, Мина Стојановић, Николина Ристић, Нина Кркић, Александра Јеремић, Јелица Јовић, Дарија Радојковић и Теодора Првуловић, чији су се чланци нашли у зборнику најлепших у пројекту и преведени су на енглески језик. „Млади новинари данашњице - одговорни дигитални грађани сутрашњице“ међупредметни је пројекат, створен да подстакне критичко размишљање ученика и припреми их за одговорне дигиталне грађане. Пројекат се првобитно заснива на успостављеном Ерасмус + КА229 пројекту, који окупља школе из Хрватске, Северне Македоније, Србије, Румуније и Шпаније, али су, за потребе еТвининга, проширили његов опсег укључивањем додатних партнера путем еТвининга из Италије, Ирске, Турске и са Кипра, који су изразили интересовање за предмет пројекта. Партнерство се заснивало на заједничком уверењу да не треба само пасивно посматрати како наши ученици и вршњаци проводе време на својим паметним телефонима конзумирајући врло често тривијалан садржај на друштвеним мрежама. Ти садржаји су такође пуни стереотипа, посебно према „прихватљивом“ изгледу и имају ниске производне стандарде и естетске нивое, а језик који друштвене мреже користе није у складу са књижевним стандардима. У овиру овог пројекта направљен је школски дигитални лист „Ђачка искра“, који Вас позивамо да прочитате: https://djackaiskra.home.blog/ Млади новинари настављају са радом и извештавањем и радују се разменама са ђацима из партнерских школа чим ова ситуација са пандемијом прође. Nacionalnom oznakom kvaliteta nagrađen naš Etvining projekat OŠ „Dositej Obradović“ iz Ćićevca, odnosno koautorka i koordinatorka projekta nastavnica Aleksandra Milutinović, uz pomoć koordinatorke i nastavnice engleskog jezika Tamare Milić Mihajlović, koja inače i vodi našu novinarsku sekciju, i zalaganje nastavnika engleskog Miodraga Dimića i Aleksandre Ivanović na prevođenju članaka, dobila je nacionalnu oznaku kvaliteta za eTvining projekat „Mladi novinari današnjice - odgovorni digitalni građani sutrašnjice“. Nagrađeni su i učenici: Sanja Ivanović, Mina Stojanović, Nikolina Ristić, Nina Krkić, Aleksandra Jeremić, Jelica Jović, Darija Radojković i Teodora Prvulović, čiji su se članci našli u zborniku najlepših u projektu i prevedeni su na engleski jezik. „Mladi novinari današnjice - odgovorni digitalni građani sutrašnjice“ međupredmetni je projekat, stvoren da podstakne kritičko razmišljanje učenika i pripremi ih za odgovorne digitalne građane. Projekat se prvobitno zasniva na uspostavljenom Erasmus + KA229 projektu, koji okuplja škole iz Hrvatske, Severne Makedonije, Srbije, Rumunije i Španije, ali su, za potrebe eTvininga, proširili njegov opseg uključivanjem dodatnih partnera putem eTvininga iz Italije, Irske, Turske i sa Kipra, koji su izrazili interesovanje za predmet projekta. Partnerstvo se zasnivalo na zajedničkom uverenju da ne treba samo pasivno posmatrati kako naši učenici i vršnjaci provode vreme na svojim pametnim telefonima konzumirajući vrlo često trivijalan sadržaj na društvenim mrežama. Ti sadržaji su takođe puni stereotipa, posebno prema „prihvatljivom“ izgledu i imaju niske proizvodne standarde i estetske nivoe, a jezik koji društvene mreže koriste nije u skladu sa književnim standardima. U oviru ovog projekta napravljen je školski digitalni list „Đačka iskra“, koji Vas pozivamo da pročitate: https://djackaiskra.home.blog/ Mladi novinari nastavljaju sa radom i izveštavanjem i raduju se razmenama sa đacima iz partnerskih škola čim ova situacija sa pandemijom prođe. Uticati na medijsku pismenost i razvijati građanske kompetencije učenika tako što će oni sami pisati i čitati članke svojih kolega iz drugih zemalja, to je osnovna ideja Erasmus+ projekta „Mladi novinari današnjice, odgovorni građani sutrašnjice“. Da bi ideju našeg Erasmus+ projekta proširili, inicirali smo i istoimeni eTwinning projekat u koji se tokom ove školske godine, uz 5 škola iz našeg Erasmus+ partnerstva (Hrvatska, Rumunija, Severna Makedonija, Srbija i Španija), uključilo još 5 škola. Dve škole su iz Turske, te po jedna iz Italije, sa Kipra i iz Irske.
U sklopu eTwinning projekta od novembra do kraja maja partnerske škole imale su obavezu razmenjivati po 2 učenička članka mesečno. Učenici su pisali o raznim temama: o problemu lažnih vesti, o prikrivenom oglašavanju u sadržajima popularnih Youtubera, o cyberbullyingu, o pokretu sufražetkinja, o štrajku kao vidu građanskog aktivizma, o participaciji mladih kroz Mrežu mladih savetnika pravobraniteljice za decu, o empatiji i sl. Pisali su i o terorizmu, globalizmu, o ekološkim problemima, o zdravoj prehrani u školama te o svojim poreduzetničkim pokušajima. Takođe, i o klubovima informatičara u svojim školama i unapređenju informacijske pismenosti. Škola iz Španije je intervjuisala gradonačelnicu njihovog grada Cuidad Reala. Gradonačelnica se između ostalog osvrnula i na ulogu mladih u društvu. Bilo je i članaka o uspesima učenika u partnerskim školama i unapređenju uslova za decu, kao npr. uređivanju inkluzivne kuće za decu i mlade, ali i članaka o problemima poput nedostatka dvorana za fizičko vaspitanje. No, mladi su poput pravih novinara pokazali i smisao za aktuelnost pa je nekoliko članaka bilo posvećeno aktuelnoj situaciji vezanoj za virus COVID-19. Upravo je komentar posvećen toj temi i pobedio u glasanju za najbolji članak. Članak su napisali učenici Sara Filippini i Giacomo Bonora iz italijanske škole „G. Bertolotti“ iz grada Gavardo. U svom članku oni su emotivno progovorili o tome kako im u vreme izolacije nedostaje škola i kako su shvatili da „škola nije samo obaveza i dužnost, već i fantastično mesto za susrete s prijateljima te odlična prilika za učenje novih stvari i deljenje iskustava“. Glasanje za najbolji članak provedeno je na Twinspaceu našeg eTwinning projekta, a biralo se između članaka iz 8 partnerskih škola koje su ispunile sve dogovorene obaveze tokom projekta. Učenicima je ovo bila i prilika da shvate kako je eTwinning sigurna platforma za razmenu znanja i iskustva. Naime, zbog standarda sigurnosti moglo se glasati tek sat vremena nakon što je to učinio prethodni učenik. U početku je to bilo malo zbunjujuće, no ubrzo su se učenici priviknuli na proceduru i glasanje je uspešno završeno. Kako će spomenuti Erasmus+ projekt trajati još godinu dana, od jeseni će partneri pokrenuti novi eTwinning projekt kako bi još nekoliko europskih škola motivisali da pokrenu novinarske sekcije u svojim školama i eventualno digitalne časopise, kao što su to već učinili Erasmus+ partneri. Više o Erasmus+ projektu „Mladi novinari današnjice, odgovorni građani sutrašnjice“ dostupno je na BLOGU PROJEKTA, a o eTwiningu na TWINSPACE-u PROJEKTA . Izabrani učenički članci dostupni su u e-knjizi .
Наш Ерасмус+ пројекат „Young journalists of today - responsible digital citizens of tomorrow“ „Млади новинари данашњице - одговорни дигитални грађани сутрашњице“ представљен је на данашњој ванредној седници Наставничког већа. Тим наших наставника који чине Биљана Ердељанов, Тамара Милић Михајловић, Александра Ивановић и Биљана Вучковић представиле су прве разменске активности, која се одвијала у Загребу, у периоду од 21.10. до 25.10.2019. године. Током презентације наставници су имали прилику да сазнају све о активностима током размене.
Да ли бисте волели да будете кум или кума нашег школског часописа? Kао што вероватно већ знате, од следећег месеца покренућемо дигитални школски часопис у коме ће наши ученици бити новинари. Свако ко жели моћи ће да га чита онлајн. Прва ствар је,наравно,да нашем часопису дамо име. Позивамо све ученике који имају идеју за наслов (он може садржати само једну или две речи) да на једном папирићу напишу свој предлог као и своје име, презиме и одељење и убаце у кутију која стоји испред наставничке канцеларије у нашем Ерасмус + кутку. Сигурни смо да ће бити пуно лепих предлога,а најкреативнији ученик или ученица,тј. кум или кума нашег часописа ће бити пригодно награђени.
О школама у пројекту можете прочитати више на следећим страницама:
Школа у Хрватској Школа у Северној Македонији Школа у Румунији Школа у Шпанији У оквиру пројекта „Млади новинари данашњице,одговорни дигитални грађани сутрашњице“ први планирани сусрет одржан је у Хрватској која је земља организатор овог пројекта. Прве активности организоване су у Загребу од 21.10.-25.10. 2019. и у том периоду одржано је више предавања и радионица на тему дигиталне писмености,заштите дечијих права у медијима,облицима новинарског писања,као и презентације чувеног Хрватског штампаног листа „Модра ласта“,школског дигиталног часописа „Kлинчек“ и дигиталног часописа за средњошколце srednja.hr. У свим овим активностима учествовали су четворочлани тимови из пет партнерских земаља: Шпаније, Румуније, Србије, Македоније и Хрватске. Српски тим су чиниле директорка наше школе Биљана Ердељанов, наставнице енглеског језика Тамара Милић-Михајловић и Александра Ивановић и наставница технике и технологије и Информатике и рачунарства Биљана Вучковић. Први сусрет је био замишљен као обука наставника,са главним циљем да се у свакој партнерској школи покрене дигитални школски часопис и одрже радионице на теме медијске писмености. Наредни сусрети ће се одржати у осталим партнерским државама где ће тимови укључивати и ученике и наставнике. ОШ „Доситеј Обрадовић“ из Ћићевца ће бити домаћин следећег сусрета који је планиран за мај 2020.године. Унапред се радујемо што ће наши ученици имати прилику да се опробају у свету новинарства,да се упознају,друже и размењују мишљења са ученицима из других земаља,да путују у иностранство и да шире своје видике на свим пољима. Крајем септембра у нашој школи организовано је такмичење за ученичке радове који би требало да буду лого нашег пројекта. Замисао је да деца раде логое у неком од једноставних програма, па да онда гласањем бирамо најбоље, по три наставника и троје ученика из сваке од школа партнера.
Ми смо у ОШ „Доситеј Обрадовић“ изабрали најбоље радове, а то су радови Мине Стојановић и Сање Ивановић. У конкуренцији свих радова из свих школа, лого који је направила ученица 7/2 Мина Стојановић добио је највише гласова и изабран је за лого пројекта. Нажалост, због ниске резолуције, лого није било могуће штампати, па ћемо Минин лого имати прилике да видимо само на сајту, али то не доводи у питање чињеницу да је то рад са највише гласова у овом нашем малом такмичењу! Браво, Мина! Биљана Ердељанов је радила као учитељица 22 године, а од скоро је на позицији директора наше школе. Отворена је за нове идеје, прати иновације у образовању, семинаре и тренинге, непрестано се усавршава. Врло је одговорна, комуникативна и спремна на тимски, али и индивидуални рад. Биљана Вучковић, наставница техничког и информатичког образовања, награђена престижним признањем једног од најбољих едукатора у Србији: “Моје сазревање и напредовање најбоље илуструју наши радови, од примене активног учења уз игру и повезивања градива са личним животним искуством, преко едукативних игрица у настави, израде мултимедијалних садржаја, до тимског рада на школским новина и израде школског сајта.Сматрам да је моја дужност да их оспособим да разумеју како су различите информације међусобно повезане или како би се могле повезати, да их научим како да нове идеје и знања ставе у одговарајући контекст, да одбаце неважне и нетачне информације и на крају како да осмисле тј. искористе информације критички стварајући сопствено дело. Моја професионална филозофија напредује из дана у дан од кад сам почела да радим као наставник.” Тамара Милић–Михајловић, наставница енглеског језика и књижевности: „Радим као наставник енглеског у ОШ “Доситеј Обрадовић” у Ћићевцу. Тешко је описати себе у две-три реченице,зато ћу рећи само оно најважније о себи- увек сам верна себи и увек се трудим да остварим најбоље од онога што имам. И све то са осмехом!“ Александра Ивановић, наставник енглеског језика и библиотекар: ” Чврсто верујем да је бити наставник који учествује у обликовању будућих генерација част и привилегија и због тога се трудим да радим свој посао најбоље што могу и да дам све од себе. Такође верујем да деца више науче када воле предмет и када на часовима уживају у занимљивим активностима па тежим да моји часови буду такви да инспиришу децу да напредују. Учи на начин који инспирише”. Наставница Александра Милутиновић, наставница српског језика и књижевности, аутор не само овог пројекта, позната посебно у оквирима интерактивне наставе у Србији, борац за људска права и председница једне невладине организације, заљубљена у свој посао и потпуно другачији наставник од свих оних које сте досад упознали. Ерасмус плус пројекат: Young journalists of today - responsible digital citizens of tomorrow17/9/2019 Партнерство: ОШ „Свети Петар“ Ореховeц, Хрватска ОШ „Доситеј Обрадовић“, Ћићевац, Србија ОШ „Лазо Ангеловски“, Северна Македонија SCOALA GIMNAZIALA NR. 5, Румунија IES Maestre de Calatrava, Шпанија Трајање: од 1.9.2019. до 31.8.2021. Вредност пројекта: 135.633, 00 евра ОШ „Доситеј Обрадовић“ Ћићевац за пројектне активности добија 24.846, 00 евра. Наша школа је ове године део Ерасмус плус породице. Добили смо пројекат у партнерству са нашим драгим колегама из Хрватске, Шпаније, Румуије и Македоније на тему Young journalists of today - responsible digital citizens of tomorrow (Млади новинари данас – одговорни грађани у дигиталном друштву сутра). Пројекат смо презентовали на Наставничком већу у септембру, а вама представљамо презентацију са његовим најважнијим циљевима. Едукација наставника, размена добрих пракси и јачање њихових надлежности за спровођење међународних пројеката су важни циљеви нашег пројекта. Радећи овај пројекат волели бисмо да подржимо и развијамо међукултурне надлежности и подстичемо наше ученике и наставнике да буду отворенији и толерантнији према различитим културама. У вези са нашим пројектним циљевима, испланирали смо и друге пројекте: радионице на тему медијске писмености и дигиталног држављанства за студенте и родитеље, интернет-дневна такмичења; Дигитални вишејезични речник, збирку дигиталних апликација и алата и колекцију добрих пракси. Такође, организоваћемо округле дискусије у којима смо планирали да се укаже на недостатак постојећих дигиталних магазина за 8-15 година. Поред медијских група, кроз радионице и читајући наше школске дигиталне новине, сви наши ученици, наставници и родитељи биће укључени у наш пројекат. Медијске групе и наши школски дигитални листови наставиће са радом и након завршетка пројекта и постаће саставни део наше школске праксе. Наши радионичарски материјали и остатак наших пројеката биће објављени на нашем пројектном сајту и биће доступни свим осталим заинтересованим странама. |
ТимАрхива
January 2022
Categories |